ANAK PEREMPUAN DARI BROKEN FAMILY

Part 1: Pengenalan tentang keluarga aku 

Aku adalah anak perempuan bongsu dalam adik beradik aku. Dari dulu keluarga aku bukan orang senang jadi aku sudah di ajar hidup susah dari kecil tapi abah aku kerja kerajaan sebagai tentera darat (orang pandang juga la sbb ada gaji pencen- sebab nanti aku cerita part 2).

Mak aku jumpa dgn ayah aku di Kedah sbb dia kerja sbgai pelayan kedai makan saja. Ayah aku terus jatuh cinta dgn mak aku cinta pandang pertama kot πŸ˜‡ Masa tu ayah aku bru je kerja askar belum ada kereta dan dia terus ajak mak aku kahwin. Mak aku nampak ayah aku macam serious tak mcm lelaki lain nak main2 xserious dlm hubungan jadi mak aku terima ayah aku walaupun ayah aku belum ada apa2…Tahun 1996 mereka berkahwin di kedah dan beberapa tahun kemudian ayah aku terpaksa tukar kerja di KL . Di awal perkahwinan ada masalah disebabkan mereka dikurniakan 3 org anak ppuan yg lahir tahun rapat2. Yg sulung 1997, second 1998 dan aku 1999. Mak aku selepas melahirkan aku dia berpantang di kelantan sbb mak aku asal kelantan. kitorang semua lahir kt kelantan. Waktu tu ayah aku belum ada kereta tpi anak dh 3 jadi nak pergi hospital mesti tinggal akk2 aku kt kelantan dgn nenek ayah aku bawa mak aku ngn motor je .. pastu ayah aku dh kena start kerja kt KL tpi mak aku masih belum habis pantang kan aku tpi dia rindu dan cemburu takut ayah aku kt KL sorang2, jadi dia pun gerak pergi KL juga jumpa ayah aku.. Tpi dia dtg KL hanya bawa aku shj..lgi 2 org dia tinggal kt nenek.. selepas 5 bulan mak dan ayah aku nak balik kelantan nak bawa balik akak2 aku tpi nenek aku dah berkeras xbagi sbb dia kata nk jaga sbb rindu jaga dri bayi.. Last skali nenek aku bgi yg sulung je. Yg second dia jaga kan smpai la kami berpisah tak membesar sama2…Sampai aku tak tahu yg aku sebenarnya ada dua kakak.. aku jalani hidup spt biasa walaupun kami hidup susah tapi aku masih rasa bahagia sebab aku ada family yg bahagia…

Setelah umur aku meningkat 6 tahun, aku excited sgt nk skolah tadika sbb tgk akak aku gi skolah hmm.. tpi bila aku sptutnya dh kena tadika tpi parents aku tak hantarkan ☹️😭 .. jadi aku tunggu la smpai darjah 1. aku excited dh mula nk skolah walau pun budak2 lain menangis taknak sekolah aku sorang je tak nangis sbb excited πŸ˜‚ setelah lama2 bersekolah aku selalu kena marah sbb aku tak pandai membaca ( sbb aku x sekolah tadika sblum masuk darjah 1) . Lepas dri tu aku jadi xsuka skolah dan xhappy sbb slalu kena marah. tpi bila dah masuk darjah 2 aku dah pandai membaca, cikgu2 terutama cikgu math aku selalu usap kepala aku sbb dia bangga aku dpt markah paling tinggi math masa tu aku dh happy skolah balikπŸ˜‚ Darjah 2-3 aku selalu gi skolah dan x tinggal skolah sbb fasa ni aku happy ngn life aku… aku kdg2 nk gi soolah ngn basikal tpi ayah aku risau jdi dia follow aku kt blkng dgn motor diaπŸ˜…πŸ˜… haha rindunya my childhood dulu ada la juga detik2 yg bahagia. Sebelum ia berubah menjdi sejarah hitam dlm klurga aku….

PART 2: PARENTS AKU BERCERAI

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAMIKA GIFT FLORIST & BALLOON